Cvičení pro každého

Cvičení s bosu

Komplexní posilování těla je důležité především z hlediska zabránění pohybových obtíží, které mají za následek trvalé bolesti zad nebo kloubů.

Cvičení s bosu je vhodné pro každého

Při návštěvě fitcenter se stále více setkáváme s jedním zajímavým cvičebním prvkem. Jedná se o originální pomůcku, která je určena pro komplexní zpevnění svalstva celého těla, a navíc je vhodnou metodou pro formování postavy. BOSU je v podstatě nafukovací kopule, která se používá jak z rovné, tak i vypouklé strany. Cvičení s bosu je určeno prakticky pro každého a pro každý druh cvičení.
  • Tento způsob využívají jak vrcholoví sportovci, tak i lidé, kteří si chtějí zacvičit jen pro zdraví.
Díky dokonalému tvaru této cvičební pomůcky jsou zapojeny veškeré potřebné svaly i kosterní soustava. Proto je cvičení s bosu vhodné i pro rehabilitační účely. Tento způsob cvičení je přínosný i z hlediska dobré koordinace pohybového aparátu. Bosu cvičení je tedy vhodné i pro děti a starší osoby.
  • Náročnost jednotlivých cviků lze přizpůsobit individuálně pro každého cvičence.

Rozhýbete i „zapomenuté“ svaly

Ve fitcentrech trvá většinou jedna lekce bosu cvičení přibližně jednu hodinu. Za tu dobu se „dají do pohybu“ i svaly, na jejichž posilování vinou sedavého způsobu života tak trochu zapomínáme a které se nám většinou připomenou docela nepříjemným způsobem. Tím bývají časté bolesti zad nebo kloubů.

Prohlédněte si i další cvičební pomůcky, které
využíváme na lekcích Pilates.

  • Cvičení s bosu tedy nezatěžuje klouby, svaly a šlachy.
  • Naopak, zajistí správné držení těla a funkce celého pohybového aparátu.

Zásady cvičení s bosu

Jedním z nejdůležitějších hledisek úspěšnosti cvičení je precizní provedení jednotlivých cviků. Dalším parametrem je respektování vlastních limitů. Nejprve je tedy nutné zvládnout jednoduché cviky a teprve pak přejít k náročnějším.
  • Cvičení probíhá v pomalém rytmu a tím pádem je vhodné pro každého zájemce o tento zajímavý způsob posilování vlastního těla.
  • Cvičení s bosu je také možné využít jako doplňkový prvek při jednostranném zatěžování těla při některých druzích sportů.